GanXtaZ! - párty hra s originálním herním systémem

Název: GanXtaZ!

Stručný popis: GanXtaZ! je napínavá hra s unikátním herním systémem, který upřednostňuje vzájemnou komunikaci hráčů, vyjednávání, paktování a třeba i lsti před pouhou náhodou.

Cena: 499 Kč
Výherní cena: 489 Kč (informace zde)

Počet Košík
Ks

Počet hráčů: 4-8

Doporučený věk: 16

Časová náročnost: 90-120 minut

Jazyk: čeština

Odkazy:

Tony chce bejt ganxta! A ten největší! Chce se válet v big money, blejsknout se v pořádný káře a vůbec bejt cool! Chce, aby před ním každej sednul na svou ézhoul. Aby to, co řekne, bylo pro ostatní zákon. Ou yeah, ganxta Tony rulezzz!
Pomoz mu dostat se nahoru! Z temných ghet plných lůzrů, přes laciné čtvrti přecpané těmi, kteří jako lůzři nechtěj vypadat. Dostaň Tonyho aspoň do párty baráku s obrovitým bazénem a spoustou vytuněných bičíz! Nebo ho protlačíš až do samotných voleb o bosse celého podsvětí?
Nepůjde to snadno, ostatní emo ganxtaz budou chtít Tonyho zadupat nebo aspoň pořádně voškubat. Musí bejt mazanej a chytrej. Musí vědět, který huby pomazat medem a ze kterejch vymlátit zuby…


Cílem hry je součinností s ostatními hráči vydělat dostatek peněz na živobytí v lepších a luxusnějších čtvrtích, aby pak ten, kdo na to skutečně "má", mohl kandidovat ve volbách na Velkého bosse. Vše zde závisí na odhadu chování ostatních hráčů!

Hra obsahuje:
- originálně zpracovaný hrací plán
- 8 herních figurek
- 8 skleněných žetonů
- 1 hrací kostku
- móc GanXtaZ! peněz
- pravidla v češtině
- REBEL šek na 50 kreditů

Nová hra z dílny REBEL týmu se už na Vás těší! :o)
Tato hra byla vyvinuta ve spolupráci se spřátelenou dílnou AI Games. Autorem je Miroslav Kohoutek.

Doplněná pravidla včetně dalších tipů na nové varianty hry najdete zde.
The complete rules in English are here.
Die kompletten Regeln auf Deutsch findest du hier.

Recenze:

Přislíbil jsem jednomu z místních velkých kápo a guru hlasité vychvalování jeho díla na jeho webovejch stránkách. Vzal jsem tučnou zálohu předem, takže tady to je... Nabídl spolupráci a já...

"Ganxtaz! je zcela primitivní hra vhodná tak akorát pro naprosto zaostalé chovance některých našich ústavů. Naprosto jednoduchou hru známou jako" kámen nůžky papír" zjednodušili, snad pro snadnější pochopení těchto individuí, na něž je hra zřejmě zaměřena, pouze na použití dvou možných znaků - tedy papíru a jakéhosi hybrida nůžek. Je také možné, že tvůrci zvolili toto zjednodušení z toho důvodu, aby byli schopni vysvětlit pravidla, protože nic těžšího by převést na papír nedokázali. To že to všechno probíhá pod záštitou gangstarských bossů, vykrádání, loupení, podvodů a dokonce účinkování finančního úřadu hru degraduje z pouze " primitivní" na troufám si říct nebezpečnou pro zdravý vývoj dětí a mládeže. Graficky děsný plán navádějící opět k aktivitám nejhorší spodiny khůl ganxta světa to jen umocňuje. Jako klad se dá snad uvést jen doporučený věk, který částečně omezuje negativní působení na naše budoucí generace.
Tak to by asi tak stačilo - beru prachy, ženu a děcka a mizím z města...život je mi ještě pořád drahý..."

...ji naoko přijal, vybral zálohu a zradil...

Tak takhle nějak by to mohlo vypadat, kdybych se rozhodl na otevřenou dlaň RebelTeamu ukázat zradonosného "fakáče". To ale neudělám, nevyplatí se... záloha 50 kreditů mi teď za ztrátu dobrého partnera nestojí. Počkám si, až budu někomu dělat prostředníka - dostanu 3 000 na nákup her, ty od Rebelu vyzvednu a omluvím se, že jsem prachy nechal doma - přinesu je hned zítra, fakt, vždyť je na mě spoleh! Hry obratem střelím někomu úplně jinému za dva tácy. Tři a dva tisíce je už hezkých pět litrů a to už se vyplatí, bodnout "partnera" do zad... Takže nyní - volím spolupráci!

GANXTAZ!
Tento dlouhý úvod (myšlený samozřejmě celý s nadhledem asi takovým, jaký se vám naskytne z vrcholu Eiffelovky. Pro nechápavé - ze srandy:) měl trochu nastínit zajímavý systém hry. Nejdříve ale k tomu, o čem to vlastně je. Jak si z popisu hry můžete přečíst, jde o to, dostat vaši postavu na pomyslné místo velkého bosse velkého podsvětí. K tomu budete s ostatními hráči spolupracovat a následně je zrazovat - když se vám to zrovna bude hodit. A oni k vám možná dokonce přilezou s prosíkem zpátky:) Jen dobře, když se někdo nechá obrat dvakrát...

PRAVIDLA: Jsou rozumně dlouhá a nejsou vůbec složitá. Sice si asi nezapamatujete hned napoprvé s kým přesně a o co přesně na kterém políčku hrajete, ale výborně vám poslouží zadní strana pravidel se skvělým přehledem. Věk není tak vysoko nastaven kvůli složitosti, ale spíš tématu a tomu, jak je podáváno - servítky si tu neberou:) Hráli jsme ale i s mladšími (13,14) a bylo to v pohodě:) Pravidla jsou psaná naprosto úžasně a jen jejich přečtení před hrou vás výborně vtáhne do hry a její atmosféry. Jsou prokládána velmi vtipně napsanými příklady a můžu zodpovědně prohlásit, že zajímavější a vtipnější pravidla jsem v životě nečetl.

ATMOSFÉRA: Myslím si, že velice důležitá součást hry. Hra si dělá z "velkých genxtrů, který jsou těžce khůl nebo naopak very šarp" legraci přesně jejich zbraněmi a to tak, že skvěle. Pokud jsou hráči trochu "divadelní" společnost, vžijí se do svých postav (máte na výběr "trů rapera s pořádným kšiltem qůli stajlu", "tejk it ýzi huliče Jima", "dvoumetrovýho nigga Horáce" a spoustu dalších, kteří mají něco do sebe:), můžou to u stolu pěkně rozjet. Jak jsem psal výše, samotné čtení pravidel atmosféru podpoří. Hrací plán (mimochodem naprosto úžasný, plný skvělých detailů - před autorem smekám) se k tomu naplno přidává. Doporučuji ganxta hudbu, pití, libovolné jiné doplnění atmosféry a opřít se do toho:)

SYSTÉM HRY: Hráči svými figurkami dle hodů kostkou postupují po herním plánu a přitom šlapou na různá políčka. Ta je vždy k něčemu vyzývají. Téměř pořád (v podstatě skoro v každém kole) si musíte "střihnout" s jedním nebo více ze svých spoluhráčů. Přitom máte na volbu jen dva znaky - otevřenou dlaň - všeobecně považovanou za znak spolupráce, a naopak zaťatou pěst s vystrčeným prostředníčkem - tedy "fakáče" - všeobecně považovaného za... no prostě tady je to znak nespolupráce a zrady. U základního a jednoznačně nejčastějšího políčka jde o jednoduchý systém - pokud spolu hráči spolupracují, oba vydělají. Pokud se rozhodne jeden druhého zradit, tak sice vydělá téměř dvakrát tolik a první utře nos, ale riskuje, že se pro zradu rozhodne i ten druhý - zisk z takovéto akce je pak minimální.
U ostatních políček se někdy snažíte třeba trefit znak, který dá soupeř, u jiných naopak, někde si střiháte s více hráči. Částky o které se hraje na těchto políčcích jsou většinou vyšší a tak můžete více vydělat i prodělat.
Hra je proto postavena především na komunikaci mezi hráči, na smlouvání, vyjednávání, ukecávání, slibování a podrážení. Bohužel si myslím, že by mohlo být více podpořeno zrazování. Mimo základní hru je podrážení spoluhráčů málokdy výhodné - jestli si mám vybrat mezi ziskem 5 000 pro mě a 10 000 pro jednoho soupeře nebo tím, že nikdo nedostane nic, tak volí většina hráčů první možnost. V 7 lidech je výhodnější hrát pro svůj prospěch než neprospěch ostatních. V duelu nebo trojici hráčů by to mělo větší smysl, ale v takovém počtu je hra asi nehratelná. Uváděné minimum jsou 4 - tady lze už podrážet toho, kdo je zrovna takříkajíc "na koni", ale v sedmi nebo osmi hráčích můžete rychle ztratit přehled, kdo má zrovna kolik peněz a tak nevíte koho...
V základní hře je sice podraz poměrně výhodný, ale zisk je docela nízký tak i tak a udělat si jméno zrádce se kterým pak nikdo nechce spolupracovat je pro pár stovek škoda... na druhou stranu, když jsou ve hře těžké tisíce a jste jediní, s kým se o ně hraje, domluví se všichni rádi i se zrádcem:)
Po několika hrách jsme sem-tam někoho podrazili "jen tak, aby to nebyla nuda". Možná jsme byli k sobě moc milý kolektiv, ale prostě poměr shod oproti zradám byl značně významný a hře to ubíralo na zajímavosti a napětí. Možná to bylo dáno i naší zbytečnou opatrností a až zjistíme kdy ještě budeme spoluhráče potřebovat a kdy už se vyplatí je bodnout do zad, tak se to změní... Čtyři hry nám na to ale zatím nestačily:(

Herní plán je rozdělen do čtyř čtvrtí, ve kterých se můžete poměrně volně pohybovat - v čím jste vyšší, o tím více se hraje peněz, ale o to vyšší jsou také vaše životní náklady, které musíte každé kolo platit.

VLIV NÁHODY: Myslím si, že označení GANXTAZ! jako party hry je přesné. Mezi milovníky logických a složitých her, ve kterých záleží z především na hráčových schopnostech, se asi příliš neuchytí. Naopak pro zábavu na večírku nebo na chatě s přáteli je ideální.
Na jednu stranu sice rozhodují vaše komunikační dovednosti, to nelze Ganxtaz! upřít, ale na druhou stranu, pokud nestoupnete na to správné, výdělečné políčko, tak jsou vám k ničemu. Jeden hráč dostává 15 000 při každém objetí plánu, každou chvíli obdrží desetitisícové prémie a vy máte radost, když na základním políčku dostanete 400 a za objetí plánu 500... A to není tak extrémní případ, jak by se mohlo zdát. To, že většinou mezi hráči dojde ke shodě, vliv náhody jen umocňuje. Ale i zde lze reagovat - můžete jít do jiné čtvrti, kde třeba nebude tak narváno, a štěstí se na vás třeba usměje a během dvou kol budete rázem nejžhavější kandidáti na bosse. Nebo se neusměje a budete dál kroužit po plánu a syslit si pár stovek...
V situacích, kde nemá cenu nic domlouvat a rovnou se střihá, se sice může zdát, že lze usuzovat, co ukáže soupeř, ale většinou je rozhodujícím faktorem opět náhoda, snad s kousíčkem empatie... Tady se dostáváme k nejožehavějšímu bodu - závěrečné volbě bosse. Zatímco po celou hru nikomu nevadí, že hru významně ovlivňuje náhoda, při rozhodování o vítězi by najednou každý měl rád možnost ovlivnit výsledek jinak, než pouhým "náhodně" zvoleným symbolem ruky. Ovlivnit lze pouze dostání se na veledůležité "volební" políčko. Pak už se ale jen všichni třesou - boss nervozitou, jestli jeho utracené peníze na volby povedou k vítězství, nebo je vše ztraceno, ostatní strachem, aby mu to nevyšlo:) Není zde co domlouvat, protože je jasné, že se s nikým nedomluvíte - tady jsou všichni proti vám, kdybyste platili kolik chtěli. Proto mám pocit, že závěru, narozdíl od zbytku celé hry, chybí emoce...

DYNAMIKA: Může se stát, že dva (či více) hodně výřeční hráči, které obchodování a přetahování peněz baví, stráví ukecáváním sebe vzájemně a ostatních velkou část doby, aniž by jiné hráče pustili ke slovu. To hře ubírá dynamiku. Tito dva hráči se sice královsky baví (vím o čem mluvím, patřím mezi ně:), ale ostatní se musí obrnit obrovskou trpělivostí - je tedy vhodné takové případně přibrzdit. Nesou to těžce a hájí se tím, že "o tom ta hra přece je". Třebaže asi mají pravdu, hrou by se měli bavit všichni hráči a ne jen oni.
Jinak hra problémy s dynamikou moc netrpí, odsýpá, na kostku se nečeká moc dlouho ani v 8 hráčích (pokud se moc nekecá:) a čas u ní letí poměrně rychle. První hra nám trvala asi 3 hodiny a utekla, že jsme ani nevěděli jak:)

RESUMÉ: Hra je podle mě povedená. Určitě nesedne každému, ale jako sem tam dvouhodinovou oddechovku na chatu nebo na party rozhodně doporučuju! Nekupujte si ji, pokud se vám nelíbí téma parodie na tu "pakulturu" a nebaví vás u hry kecat, ale radši rychle hrajete. Kupte si ji, jestli hledáte něco jiného a nového, než co jste hráli dosud a chcete si hraní užít nejen jako skládání kartiček, ale rádi si k tomu přidáte trochu roleplayingu.

Klady:
+ Atmosféra
+ Grafické řešení
+ Zajímavý herní systém

Zápory:
- Nutný velký počet hráčů
- Větší vliv náhody, především v závěrečných volbách
- Nízká tendence hráčů podrážet ostatní

Cipísek

Galerie produktu

Hodnocení produktu

Hodnotit produkty mohou pouze přihlášení uživatelé!

Průměrné hodnocení produktu je: (4,33 z 5)

Diskuze k produktu

Přidávat příspěvky do diskuze mohou mouze přihlášení uživatelé!

petrvs 20.11.2008 17:10:43

Cipísek: a nebo zde http://picasaweb.google.cz/deskovky/Essen2008Hry# - odkaz už jsem sem dával 28.10.

Cipísek 20.11.2008 16:34:07

I kdyz na nejake zajimave zazitky jsem se tesil;)

Cipísek 20.11.2008 16:30:50

vyborne, dekuji:D takze celkova spokojenost - tedy i ja jsem spokojen:)

Cipísek 19.11.2008 17:32:30

esians v prodeji... a my pořád čekáme:)

Denizen 19.11.2008 23:20:08
Ty jsi OTRAVA!!! :o) No, co člověk neudělá (nebo nemůže udělat) hned, k tomu se pak už těžko dostává... Takže to odbydu jen zcela heslovitě (abychom alespoň to základní sdělili): zúčastnili jsme se, viděli jsme, zjistili jsme, jak to tam chodí, co jsme s sebou dovezli, to jsme prodali, něco jsme rozdali i na recenze, bohatého "strýčka" jsme nenašli, přesto jsme se spokojeni vrátili domů. Jediné (mně známé) fotky jsou od Hače na http://drak.ucw.cz/hac/essen08/Akce/Essen%202008/index.html - tam nás třeba taky najdete. :o) Howgh!

petrvs 10.11.2008 20:03:36

Na BGG zatím bez qětinky: http://boardgamegeek.com/game/39258 Mimochodem, Denizene, upírat panu Mírovi Kohoutkovi autorství, to je mi pěkné :-)

Denizen 11.11.2008 16:00:54
...a víš, jak mě štve, že na té fotce je vidět tak zbytečně MOC ze hry a přitom JÁ jsem skoro k nepoznání??? ;o)))

Cipísek 10.11.2008 19:37:29

no tak nova hra predstavena, ale jak dopadla ta stara porad jeste nevime:(

Cipísek 3.11.2008 12:54:17

Dobře, počkáme si:) ale ať to pak stojí za to!:)

Cipísek 29.10.2008 17:03:44

No, taky cekam:)

petrvs 28.10.2008 12:36:11

Zde hleďte: http://picasaweb.google.cz/deskovky/Essen2008#5261935035286849090 Je to snad samotný Džony Grinejtou skrývající se na pravé straně fotografie?! Jak šel Essen??? Dobrý?

Denizen 29.10.2008 18:47:22
Jak Ty to děláš, že víš všechno? :o) Ano, je to on, byť jeho "bič" byla fotogeničtější a tím pádem i středem (doslova :o) fotografova zájmu... ;o) Krátké vysvětlení, proč ještě není info: Měl jsem půjčený foťák, ze kterého mi nevyšla ani jedna (!) fotka na dálku, tak teď sháním jiné zdroje. Vydržte! (Nebojte, nehrozí žádné nebezpečí z prodlení! :o)

husak 28.08.2008 11:07:21

no blahopreju vam rebelaci :) w internetovych vodach budete jeste slavnejsi :)

klekytom 28.08.2008 08:51:34

přeju Rebeláci...

Denizen 28.08.2008 10:00:06
Děkujeme! Bude to náročné, ale moc se těšíme! :o)

klekytom 28.08.2008 08:51:06

Ten Essen vám

Cipísek 13.04.2008 17:45:38

Vcera jsem se poprve stal bossem:) Jupi:) Ze zacatku jsem se sice trikrat jeste s jednim kolegou pokusil okrast jednoho z prachatych a ani jednou jsme z celkem 6 pokusu neuspeli:( To uz mel pravdepodobnost jen 1:64 ze se 6x ubrani... ale nakonec jsem se z lochu vytahl az na bosse.. to vite, celkem 6 kol ve vezeni udela cloveku kontakty:)

Memphis 10.04.2008 23:08:43

...a zasáhne Cipískův úřad pro vyšetřování statistických anomálií s aplikací v ekonomii (CÚPVSASAVE). ;)

Cipísek 10.04.2008 20:44:13

Trikrat za sebou ma, pokud protihraci neudelaji blbost, sanci 12,5%, to je celkem slusne:) Jestli vyhraje hned trikrat zase, tak se ozvi:)

svarnetic 10.04.2008 14:23:32

Tak nevím s tou náhodou na konci hry,když jsme to hrali poprve, jedna slečna vyhrála volby přesvědčivě třikrát za sebou, to přece nemůže být náhoda :-)) Jinak supr hra, úplně něco nového, gratuluju.

Cipísek 8.04.2008 13:56:27

Díky:)

Memphis 8.04.2008 09:33:17

Cipísek: Pěkná recenze! Ten začátek je ultimativní...:)

Cipísek 8.04.2008 09:01:39

Chtěl jsem, ale moc mi to nešlo a bylo to spíš trapné než vtipné... I když ona ta kultura je to samé:)

Memphis 7.04.2008 22:51:46

Cipísek: Doufám, žes to napsal v Ganksta stylu...:)

Denizen 8.04.2008 00:48:59
UŽ!!! :o)

Cipísek 7.04.2008 22:36:11

Tak recenze je poslana, ted uz je to jen na rebelu... (jestli si to teda troufnou pustit ven:)

paladin91 30.03.2008 20:57:00

nemohl by někdo alespon trochu nastínit herní systém a vůbec o čem to je? Na mě to z prvního pohledů působí jak člověče nezlob se spojený s dostihama :(

Denizen 30.03.2008 22:01:00
Když všechno dobře půjde, měla by se tu do týdne objevit první recenze. Ta by měla nejen nastínit... :o)

Cipísek 26.03.2008 17:19:28

Chci, ale ted me drti skola jak mlynske kolo... ale brzo bude!:)

petrvs 25.03.2008 12:48:56

Cipísek: a nechceš napsat recenzi? Zaujal mě mnimální počet hráčů 4...

Cipísek 24.03.2008 23:17:01

Petrvs + Memphis: andrstenduju vás voba dva... ale až člověk oupne tu bednu a hodí voko na gejmrůlz, tak ho nenechá nic na pochybách, wo co go - tedy že je to parodie na tenhle "rádobysvět" frajírků... že někomu téma nesedí, je docela možné u každé hry, a vkus je taky velmi individuální záležitost, takže petrvsuv názor beru. Podle mého názoru je téma super. tahle pakultura "čím víc kšilt, tím víc stajl..." a "čím těžší řetěz na krku a víc bičíz kolem mě, tím jsem větší king" - viz hiphop klipy - i ke mě a lidem mě blízkým bohužel proniká a tohle ji moc hezky ukazuje, co si o ní myslíme:) Je to parodie a jde to z toho krásně poznat. První hry jsem si poměrně dost užil, je to něco naprosto jiného (tématem a docela i stylem hry) než cokoli, co jsem zatím hrál. Richmond: Cílová skupina je trefená, výrazně mladší by nepochopili o co vlastně jde a my jsme si to zahráli na oslavě 26 narozenin myslim docela s uspěchem...

Richmond 23.03.2008 13:52:07

Hm, tak nevím jestli se autoři trefili do cílové skupiny. Téma gansta může zaujmout snad jedině mládež od 10 do 15 let :) Ale doporučený věk je přitom 16+

Nihilius 23.03.2008 08:04:41

Tady není žádný šek? :D

Laďa 23.03.2008 09:49:31
Podle prastaré REBEL tradice je ve hře šek na 50 kreditů.:)

petrvs 22.03.2008 22:56:36

Já jsem ale nenapsal, že parodie vždy vzdává čest originálu a váží si ho - jen se domnívám, že na něj v každém případě upozorňuje svým odkazem. A to je v tomto případě špatně. A pak mám taky trochu obavy, že ne každý parodii pochopí a ne každý bude tuhle hru jako parodii brát. Spíše jsem vybízel k parodování něčeho, co za to stojí. Pokud bych nechtěl přihlížet tomu, jak jsme pohlcováni západním brakem, činil bych tak spíše než parodiemi budováním nových hodnot a oživováním starých takovou formou, která bude pro současnou generaci přijatelná... ...ale jak už jsem 2* napsal: čest a sláva českým tvůrcům her (příště zkuste třeba nějaké národně obrozenecké téma :o))

Memphis 22.03.2008 21:40:40

petrvs: S tebou se vždycky rád pustím do diskuze...:) Chápu tvůj příspěvek, ale nesouhlasím tak úplně s prvním odstavcem. Podle mě by se mělo parodovat hlavně to, co je morálně pokleslé a (tudíž?) i tak rozšířené, protože vliv to na nás, ať už chceš nebo ne, bezesporu má. A když už ne na tebe, tak na jiné lidi okolo tebe. Podle mě je lepší dát najevo, jak povrchní jsou tihle ostří ganxtaz, než přihlížet jak nás tahle "kultura" postupně pohlcuje. A tato hra dává jasně najevo, že si z nich dělá s prominutím prdel. A s teorií, že parodie vždy vzdává čest originálu a váží si ho, spíše nesouhlasím...

petrvs 22.03.2008 20:47:19

Vždyť jsem psal, že chápu, že se jedná o nadsázku. Ale myslím si, že parodovat se dají s úspěchem i záležitosti neemerické a morálně nepokleslé; jejich parodováním opět dokazujeme, jaký na nás mají vliv a že to za tu parodii stálo... Emeričani žádnou kulturu a tradice nemají; my ano. A přesto je tu silně poznat jejich (ne-)kulturní vliv - všude samej frikulín a kdo nezná big beng emerikn sleng jako by ani nebyl. Džast fakit... Nebráním se lehkomyslnosti, ale mám ji rád jinou formou (Citadela, Mám to!, Závod stavitelů,...). Je to dost subjektivní; kolega z klubu třeba odmítá hrát hru "Pandemic", která se zabývá léčbou světové epidemie nějého viru - sice se jedná o dobrou věc, ale nesnese to, tu atmosféru hry. Mně zase vadí tohle - a třeba taky WoW, chceš-li :-P PS: grafika není kontroverzí, do takové hry se celkem hodí, ale mně se prostě nelíbí. Vkus se dá těžko popsat a vysvětlit. Můj oblíbený ilustrátor je např. Michael Menzel ;-)

Memphis 22.03.2008 20:12:53

A ještě jsem zapomněl: KOSŤA RULZ!!!

Memphis 22.03.2008 20:05:43

petrvs: Mno ani jsi mě moc nepřekvapil, jistě to nesedne každému, ale je potřeba to bát jako parodii. Stavba katedrály nebo doručování pošty je jistě záslužné, ale občas není špatné zabrousit i do méně vážných až "lehkomyslných" vod. Okázale emerické je to právě pro to, že si to dělá srandu z okázalé emeričnosti, protože abys něco parodoval, musíš vzít to co paroduješ a ještě to znásobit... to ti snad nemusím vysvětlovat...;) A jinak, co se ti nelíbí na grafické stránce? Příliš kontroverzní?:)

petrvs 22.03.2008 18:59:02

klekytom: vzhledem k tomu, že hru neznám (předpokládám, že stejně tak i ostatní), nemohu mít ani tak názor, jako spíš dojem z obrázků a popisu hry. Ten mi kazí pro mě odpudivá grafika (individuální, jiným se třeba líbí) a nepřijatelné téma, které je pro mě u her velmi důležité. Mám rád hry, které něco pozitivního přinášejí, odkazují se na nějaké mně blízké hodnoty (stavba katedrály, odkrývání vykopávek, budování elektrické sítě, osidlování, doručování pošty, ochraňování karavan,...). Hrát si na lidskou spodinu, grázly a póvl - to by mně vadilo. Chápu, že je to nadsázka, ale stejně mně to vadí. Kdyby to aspoň nebylo tak okázale emerické (když slyším "bičíz", mám chuť někoho praštit do hlavy pravidly českého pravopisu)... Neznamená to vůbec, že by hra neměla dobrý a zajímavý herní systém a další přednosti, které má dobrá hra mít. Může Vám můj postaj připadat zbytečně úzkoprsý a školometský (a nevím ještě jaký), ale nikomu ho nenutím, jen jsem byl o něj požádán. Ač si hru nekoupím, Rebelu opravdu přeju co nejvíc prodaných exemplářů a spokojených hráčů!

klekytom 22.03.2008 17:05:55

Petrvs: úplně jsem nepochytil jaký názor na tuhle hru vlastně máš.

petrvs 22.03.2008 13:48:51

Vidíš to... A já právě jsem příznivcem deskovek a grafická stránka mě úplně odradila (hlavně ale téma hry); co člověk, to názor. Každopádně přeju Rebelu úspěch; už jen vydání takové hry a v takovém provedení je rozhodně úspěchem! Jděte se hrou na hrajeme.cz a boardgamegeek.com, ať ji trošku ukážete světu...

Necrolyte 22.03.2008 13:41:43

Nejsem tedy moc příznivce deskovek, ale toto vypadá po grafické stránce velice kvalitně a precizně :)

ashen 22.03.2008 11:40:23

hmmm, celkem jste si vyhráli, pochvala vám

petrvs 22.03.2008 11:36:43

No, jak se říká... pane jo... :-O

Nákupní košík

položek v košíku: 0

Vstoupit do košíku

R-Login

Registrace

Zapomenuté heslo

Informace

Výprodej skončil, e-shop je uzavřen!

Od 24. února 2017 již není možné na našem e-shopu nakupovat, prodej byl ukončen.

anketatata... :-)

REBEL shop končí. Bude se vám stýskat?

Ano, určitě. (40,2%)

Myslím, že ano. (14,9%)

Asi ne. (14,7%)

Určitě ne. (12,6%)

Je mi to jedno. (17,6%)

Doporuč kamarádovi

Pro (email):
Od (jméno):